Čapka Rallysport na Africa Race 2019

09.12.2018

První opravdovou zkouškou pro nás bude 11. ročník Africa Race, který v saharských píscích nahradil původní Rallye Dakar a v jejích stopách zavede účastníky právě do senegalské metropole. Již 30. prosince vyrazí z Monaka konvoj účastníků na 15 denní cestu plnou intenzivního dobrodružství na původních trasách Thierry Sabineho. Organizátoři slibují, že letošní ročník bude zaměřen na "silný navigační zážitek". Chtějí opustit zajeté cesty a závodníky zavést mimo známé trasy hlouběji do pouště. Po 12 závodních dnů a 6 022 km, včetně 4 014 km speciálních rychlostních zkoušek, se účastníci budou pohybovat pestrými terény s maximem písečných dun. Dle vysoké náročnosti etap jsou očekávány značné časové rozdíly v klasifikaci posádek. Organizátor předesílá, že letos budou muset piloti intenzivněji spolupracovat s navigátory, obzvlášť v dunových sekcích bez orientačních bodů. V Mauritánii bude více než 45 % trasy v dunách. Zůstala zachována také maratónská fáze závodu bez možnosti asistence, nazvaná "500 MIL", která byla vytvořena minulý rok při příležitosti 10. výročí AFRICA ECO RACE. Tato fáze závodu určitě bude míchat pořadím.

Čapka Rallysport do Afriky vyráží ve složení Petr Čapka (pilot) a Zdeněk Voda (navigátor). Oba nejsou žádnými nováčky a mají se závody "dakarského typu" řadu zkušeností, když prošli několika českými týmy na různých pozicích, mimo jiné zažili i "jihoamerický" Dakar.

Tým vsadil na osvědčenou českou techniku a jede kamionem Tatra s tradičním vzduchem chlazeným motorem Tatra 12V. To je dáno jednak úctou k české technice a hlavně naprostou důvěrou, kterou ke značce Tatra oba z týmu mají. Unikátní koncepce podvozku s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami, v kombinaci s osvědčeným vzduchem chlazeným agregátem 12V, již nesčetněkrát dokázali, že je na ně spoleh. A o spolehlivost techniky, a vlastně i posádky, jde především.

Technika připravena k odjezdu.