Co přinesla třetí etapa

05.01.2019

Třetí etapa Africa Eco Race měla typický charakter rychlé, prašné a místy kamenité marocké rozbíječky. Startovalo se z bivaku. První motorky vyjížděly před devátou ráno, auta a kamiony následovaly hodinu po nich. Cíl více než čtyřsetkilometrové etapy byl umístěn k městu Assa, kterým projelo všech 11 ročníků Africa Eco Race. Závodníci se shodují, že etapa byla rychlá, auto se muselo držet pod plynem na maximum.

Tomáš Tomeček řešil defekt na levém zadním kole. V celkovém pořadí Tomečka přeskočila Elisabete Jacinto, která opět potvrdila, že jí rychlé úseky svědčí. Rozdíl mezi nimi ale činí pouhých devět minut, a vše je zcela otevřené.

Naše posádka ve složení Petr Čapka a Zdeněk Voda dokončila první etapu s devátým časem a ztrátou 24 minut na prvního Tomáše Tomečka. Ve druhé etapě nasadili skvělé tempo a měli radost z toho, jak dobře se jim jede. "Od startu se nám jelo výborně. Neměli jsme ani problém s navigací," přibližuje Petr Čapka. "Na 50 kilometrech jsme předjeli dva nebo tři kamiony a čtyři auta, takže jsme se přesvědčili, že rychlostně na to máme. Jenže pak auto náhle začalo ztrácet výkon a po 500 metrech se zastavilo." Tým celou záležitost konzultovat s techniky Tomáše Tomečka i po telefonu specialisty v ČR. Závadu se nepodařilo opravit. Stále si nejsou jisti, kde nastal problém.

Nezbylo, než s nepojízdnou Tatrou absolvovat 200 kilometrů terénem na tyči za Tatrou balai Petra Foltýna. "Cesta byla očistec, ještě nám nechtíc tyčí rozbili předek," říká smutně Čapka. "Ale nejhorší je, že jsme auto museli nechat v Zagoře, na přesně stejném místě, jako před třemi lety porouchanou asistenci Tomáše Tomečka. To je šílené deja vu." Tým se rozhodl vrátit se zpět do ČR, odkud budou řešit možnosti, jak dopravit auto zpět.

Čtvrtá etapa z Oued Draa do Fort Chacal bude měřit téměř 500 kilometrů. Start i cíl bude v bivaku. Mělo by se jednat o další rychlou etapu, tentokrát ale zpestřenou písky a hlavně navigačně velmi obtížnými úseky.